Aktualności

25.10.2021

Kolegium Serafickie w Wieliczce: Dzień Skupienia – wycieczka

W sobotę 23 października br, w Dniu Skupienia, odbyła się szkolna wycieczka, która została dofinansowana i zrealizowana w ramach przedsięwzięcia MEiN pod nazwą ,,Poznaj Polskę”. Naszymi docelowymi punktami była Bóbrka – najstarsza kopalnia ropy naftowej w Polsce oraz Komańcza – miejsce uwięzienia Prymasa Wyszyńskiego.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od Sanktuarium św. Michała Archanioła i bł. Bronisława Markiewicza w Miejscu Piastowym, gdzie mogliśmy zobaczyć m.in. figurę Matki Bożej Królowej Korony Polskiej, ołtarz z relikwiami bł. Bronisława i rzeźbę św. Michała Archanioła widniejącą na górze frontowej ściany sanktuarium.

O godz. 11:00 zwiedziliśmy Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce. Podczas trasy z przewodnikami pod nazwą: ,,Od kopania do wiercenia” pokazano nam jak działała kopalnia ropy naftowej w której zachowały się dwa oryginalne szyby naftowe z XIX wieku o imionach „Franek” i „Janina”. Podziwialiśmy także liczne zbiory eksponatów jak np. kolekcja lamp naftowych, kieratów, zbiór narzędzi obrotowych i medali okolicznościowych.

Po zwiedzaniu muzeum pojechaliśmy do restauracji ,,Pod Kominkiem” w Komańczy aby zjeść wspólny obiad, a następnie zwiedziliśmy Klasztor Nazaretanek w Komańczy – miejsce uwięzienia Prymasa. W Klasztorze od 29 października 1955 r. do 28 października 1956 r. przebywał Kardynał Stefan Wyszyński po którym znajduje się tam wiele cennych pamiątek. W izbie pamięci mogliśmy zobaczyć m.in. stolik, wiklinowy fotel, szafkę nocną, lampę naftową, żelazne łóżko oraz używane przez niego szaty liturgiczne, ornat,  sutannę, biret i piuskę kardynalską.

Wycieczka była bardzo udana, bo jesienna pogoda zdecydowanie nam sprzyjała.

Agnieszka Michalik
Sekretarz Szkoły

Więcej zdjęć na: https://www.facebook.com/media/set?vanity=PLOFranciszkanow&set=a.4751494938215705